envis bebis...

jahopp,...

Av någon anledning så känns det inte alls förvånande. Den här graviditeten har helt enkelt flutit på lite för smidigt, för att det inte ska bli något strul nu på slutet....

Jag följer alla kurvor perfekt, magen växer precis som den ska, jag går upp i vikt precis så mkt som jag "ska" , mitt socker låg igår på 4, 2 vilket är bra, järnvärdet hade gått upp från 120 till 127 ,trots att jag inte ätit järntabletter sedan V20 typ.
Jag har haft ett stabilt blodtryck hela tiden, det har skiftat något slag hit eller dit, men allt inom ramen för normalt. Jag har inte haft några problem med foglossning, konstiga cravings, vatten, eller andra krämpor som hindrat mig i vardagen.
Bebisen har även den haft bra hjärtljud hela tiden, den har varit otroligt livlig,... 

Ingenting har varit problematiskt under resans gång, förns nu.....

Bebisen låg med huvudet neråt vid besöket för en månad sedan. Vid besöket för två veckor sedan hade bebisen huvudet uppåt, och rumpan neråt, vilket den inte bör ha så här sent.....
Det bestämdes att OM bebisen inte hade vänt på sig till besöket igår, skulle vi boka en tid för vänding....

Tror ni bebisen hade vänt på sig ?

Näe inte då!

Så på måndag ska jag till KS för ett vändningsförsök.

Lite nervöst är det såklart... och jag är inte säker på att bebisen vill ligga kvar med huvudet neråt, om de lyckas vända på ungen... Men jag vill helst undvika snitt, så jag tar chansen och hoppas på det bästa.

Däremot känns det nu som att jag vill ha klart allt inför litens ankomst.
Jag vill ha hem vagnen, som enligt leverantören ska komma i slutet på den här veckan.
Den här veckan får gå åt till att:
  • tvätta bebiskläder och sängkläder
  • packa BB-väskan
  • införskaffa våtservetter
  • uppblåsbar skötbädd
måste se över vad vi har till sängen och vagnen oxå... men de borde inte vara något vi saknar... tror jag...

men om det är någon av mina vänner som har barnprylar liggandes, och känner att de vill bli av med dessa, antingen skänka eller sälja.

Hör av er !


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback