vi är redo

39+1
40
275 av 280
98,2%


Där befinner vi oss idag.

Det är enligt kalkylen 5 dagar kvar till beräknad förlossning.

Jag tror inte för en sekund på att den här bebisen kommer på lördag, jag tror inte direkt på att den kommer nästa vecka heller... just nu är jag mer inställd på att gå så pass långt över att det blir igångsättning.

Jag hoppas på att bebisen inte väntar så länge, utan vill komma ut för "egen maskin", utan hjälp av medicinska preparat. Men jag tvivlar.

Jag har inte märkt av några förvärkar ännu, jag har visserligen en molande värk i ryggen, men samtidigt så är det så pass lite smärta, att det räcker med att lägga sig i soffan/sängen eller sätta mig ner på en stol och vila ryggen för att det ska avta.

Även om jag inte tror att bebisen är på väg den närmaste veckan så är jag ändå redo.

  • Vagnen är hemma, och står i hallen, obäddad visserligen, men det känns oviktigt i sammanhanget.
  • Sängen är så gott som färdigbäddad, saknar bara täcke som vi får av min mamma nu i veckan.
  • Bilstolen står redan i bilen, för att vi ska slippa bära på den när det väl är dags.
  • Väskan är packad, jag ska lägga ner det sista idag, lite kläder till mig, och Daniel ska ner, måste även lägga ner nödvändigheter som kexchoklad och saltlakrits... något jag VET att jag inte kommer klara mig utan =P Extra batterier till kameran, och laddare till min mobil ska också ner i väskan.
Så okej, det är lite kvar att göra... men det viktigaste är klart =)



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback