soff söndag

Igår va de jag som inte hade ork att göra nått... eller jag kände att de inte va någon idé att försöka när Danne ändå höll på i hallen.

Trots att han egentligen borde legat i soffan och ynkat hela dagen körde han på med golvet, och fick till slut bort allt som skulle bort. Jag är otroligt impad ! Tror att det totalt tog 12h för honom att få bort matta å allt, ensam.

Jag har stått för markservicen, mat, fylla på vattenflaskor, och annat som fortfarande måste göras... trots att man håller på med renovering.

Nästa helg är tanken att golvet ska läggas. Det kommer ta HELA helgen, men de kommer det vara värt !  Jag kommer visserligen inte att göra många handtag på just själva golvläggandet... men jag gissar på att matlagandet/införskaffandet hamnar på min lott.

Idag är jag utvilad och skulle gärna gå runt å kolla i inredningsbutiker,... Även om man inte köper något så är det ju så kul att titta, drömma och planera. Skulle behöva gå en sväng på typ Plantagen eller nått oxå... för blommorna på balkongen är i stort behov av lite TLC. Dessvärre så har jag typ inga pengar att lägga på de, och sambon är inte i form att knata i butiker.... något som han normalt sett inte är så sjukt road av....

Så vad vi ska hitta på idag vet jag inte... men han har redan gnytt något om lösgodis....  så jag gissar att jag kommer åka på att gå ner å införskaffa det....

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback