mycket uträttat

Idag va vi åter på BVC. Alvin har gått upp till 3800gr och ligger därmed precis på kurvan för vad han ska väga. Fick en bättre känsla för den förra sköterskan vi träffade, hon anmärkte inte alls på att vi varvade amning med ersättning, utan fokuserade på att det viktigaste är att han går upp som han ska, och att vi känner att det funkar... Den vi träffade idag, utgick ifrån att jag tyckte det var jobbigt att ge ersättning, och att jag ju själv kunde hjälpa till att öka mjölkproduktionen genom att låta honom amma oftare... Det mest användbara tipset från dagen var nog hur jag kan undvika att få mjölkstockning igen....

Efter BVC åkte vi via varsin bank till City gross för att handla. Det blev en hel del, men nu har vi mat för ett bra tag framöver, och även blöjor =P Det går ju en å annan sån om dagen ... ;)

Vi kom hem straxt efter 16 med en hungrig Alvin och lika hungriga föräldrar... Jag ammade lilleman, medans Daniel lagade mat till oss, stuvad potatis och isterband =) *mums*

Efter maten fick Alvin lite mer mat av Daniel, medans jag tog en dusch och nu sover Alvin i sin säng, och har gjort de i drygt 1 timma. Vi hoppas att han sover fram till 21 för att då äta och sen somna om, och sova till 01... på de viset får jag sen sova fram till ca 04-05 innan det är dax för mat igen...

Idag är första dagen som vi nattar Alvin tidigt. Tanken är att vi ska göra detta även när Daniel gått tillbaka till jobbet...  På så vis får vi lite vuxentid på kvällen, och jag har mer ork för nattens matningar.


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback