man får passa på nu...

Jag har knappt sovit inatt. Antar att det berodde på att jag drack kaffe ganska sent igår...

Gårdagen var fylld från start till mål.
Jag började dagen med att möta upp Carina i Sumpan för att käka lunch, och snacka skit, innan hon började jobba. Som vanligt riktigt trevligt, och vi han med både lunch, några butiker och fika =) Hakade på till hennes jobb, några bord bort på fiket =P Hon jobbar som personlig assistent åt en störtskönt tjej, även hennes kollega är riktigt rolig =) så vi satt å snackade en stund.

Jag skulle träffa min mamma, vid 17, trodde jag.. men hon flexade ut och kom till sumpan redan runt 14, så då joinade hon oss å vi satt i någon timme å bara snackende om allt möjligt =)

Sen kände mamma å jag att det var dax att röra sig hemmåt,.. så vi bröt upp, och tog oss mot Vi Esplanaden, via Stadsmissonen, och  Myrorna, där vi hittade lite kläder till bebisen. På Stadsmissionen hittade vi även två böcker som fick följa med hem. Mamma hittade Från A-Ö med Lennart Hyland jag hittade en kokbok, Mat från bebis till tonåring eller nått åt de hållet...  På Esplanaden inhandlade vi till middagen, som blev fransyska, pommes, svartrötter och varm sallad på stekta champinjoner, vitlök och minimajs, med beasås till. Riktigt gott! Till kaffet köpte vi kardemummabullar med vaniljsås och wienerbröd.

En av anledningarna till att mamma kom på visit, var att hon hade sängkläder och lite annat till bebisen... så nu har vi en ordentligt bäddad säng, och en mysig fårskinnspläd =)

Idag har varit dagen när jag gjort så lite som möjligt, men ändå fått lite gjort.

Jag sov några timmar mitt på dagen, nattens sömnbrist höll på att göra mig galen. Sen har jag kört en diskmaskin, tömt den och fyllt på den igen =) så nu är köket ganska snyggt.

Jag har passat på att ta en låång dusch, tagit hand om mina stackars fötter, och gjort mina naglar fina igen =) Flagande nagellack är inte så värst snyggt, så de kändes behövligt och välförtjänt.


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback