alles gut

Det gick bra hos BM senast oxå, både jag och bebisen hade bra blodtryck/puls, utan större förändringar i värdena. Så klart skönt att höra och de bekräfter ju precis det jag känner, jag mår bra och bebisen gör det oxå. Även om det inte är lika stora rörelser, så är det mycket rörelser hela tiden.

Däremot så kunde hon inte riktigt säga att det var ett huvud neråt, det var tydligare gången innan, så hon bad en kollega om hjälp. Inte heller Eva (som vi hade på föräldrakursen) kände sig säker, även om hon precis som Åsa tyckte att det nog var ett huvud neråt... men att det var otroligt likt uppåt. Måttet på magen hade minskat något oxå, så av dessa anledningar fick vi en remiss till UL-enheten på KS.
Så igår va vi där och kikade.

Allt såg så bra ut. Rätt mängd fostervatten, huvudet neråt, bebisens vikt uppskattades till runt 3400gr. Huvudet är visserligen neråt, men har inte riktigt fixerat sig, och detta ressulterar i en fortsatt rörlig bebis. Den kan nästan sträcka ut benen helt, fortfarande ! Vilket inte är skönt kan jag påpeka! BM på KS kollade blodflödet i navelsträngenm och fick det till samma puls som jag hört hela vägen igenom.

Summan av besöket blev att vi får fortsätta vänta. Men att snart så kommer det ju en liten bebis, även om inte bebisen självmant kommer ut.

Jag är inte det minsta orolig, eller ens trött på att vänta. Jag har hela tiden sagt att jag kommer gå över tiden.
Klart jag vill att bebisen ska komma, men samtidigt så är det dumt att ställa livet på paus och bara vänta på att förlossningen ska sätta igång.


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback