ont som fan

Jag har haft ont i handleden under en period nu, och främst då i fästet ovanför tummen.... Igår gjorde jag saken värre,.. Jag körde som vanligt burarna med varor, och de händer att buren stannar just på ett vist ställe, där det är otroligt trångt, och dessutom lite uppför.... igår var inget undantag.... problemet var bara att jag lyckades böja tummen för mycket bakåt....H*VETE va ont de gjorde ! Jag jobbade vidare, men fick ta de lite piano, för att slippa smärtan...när klockan närmade sig 14, kände jag att de va dax att kasta in handduken.... det gjorde för ont helt enkelt.... så 1timme tidigare stämplade jag ut. Åkte raka vägen hem, ringde till vårdcentralen, och fick en tid senare på kvällen.... Läkaren på vårdcentralen klämde och kände och böjde och bände.... Hon konstaterade att jag var svullen just där jag hade ont,... och även att hon inte riktigt vågade sig på en diagnos.... Så hon remitterade mig till Ortopedakuten på KS. Jag kände att de ju va tur att klockan ändå inte var så värst mycket, hade ju inte ens passerat 20. Så jag ringde Danne, mest för att meddela att jag skulle till KS, men (dum som han e) så erbjöd han sig att komma å hämta mig i Sumpan, och sen göra mig sällskap på KS. Att jag skriver dum som han e, beror på hans oförmåga att sitta ner och göra ingenting i mer än några minuter.... På akuten är det flera sånna timmar på raken... Behöver jag ens påpeka att han var otrooooligt rastlös, och pillade på det mesta han kom åt.... Hur som helst så gick det enligt mig ganska snabbt, vi kom till akuten straxt innan 20, och åkte hem runt 24, då hade en del inte ens fått komma in på akuten från receptionen, folk som kommit tidigare än oss.... Resultatet var att jag ska vila tummen nu några dagar, och sen ska jag känna efter hur det går att jobba, fortsätta att linda eller använda "skenan" som jag använt tidigare, inga benskador syntes på röntken, så förmodligen har jag lyckats klämma någon muskel eller liknande... jag hade dessutom klarat mig från den vanligaste skadan när sånt här händer... så jag kom lindrigt undan.....

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Elisabeth

Vad skönt att det inte var något allvarligare...

Hoppas att du blir bättre snabbt.

2010-07-22 @ 23:30:15
URL: http://nogg.se/elipet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback