god mat, gott sällskap =)

Fy satan va jag är trött !!!

Jag kom hem runt halv 1 inatt... hade då varit igång hela dagen... först med att äta lunch med min mamma, moster och kusiner i Skärholmen.... de va förvisso trevligt,... men jag höll på å få panik på alla idioter som va ute. De kändes som att alla hade suttit insnöade hela veckan, å idag så kunde de för första gången ta sig ut, å dessutom så hade ju lönen kommit in på kontot.... så nu skulle alla pengar spenderas.... Stämningen va lite sådär hysterisk som den är 23december, när alla ska panik-handla de sista julklapparna,... "för i år har vi ju bara handlat för 2miljoner till varje barn, å de är ju på tok för lite"

Sen mötte jag upp Carina, Daniel och Wilma, för att åka hem till dem å äta å kolla på "schlagern" Vi hade som vanligt riktigt trevligt =) Maten vat SUPERGOD! fläskkotlett, hassebackspotatis och äppelsidersås,...  SÅ JÄVULSKT GOTT!!!!! jag fick dessutom med mig en låda hem =P så nu har jag middag även ikväll =D

Melodifestivalen såg vi ju oxå.... jag å Carina satte betyg,.... på helt olika sätt ! Carina följde (nästan) samma system som i Eurovision.... jag gick enbart på känsla och tyckte att typ alla sög ! inte en enda av låtarna satte sig på järnan,.... helt ärligt så minns jag bara ett samelsurium at popdunkande skval.... den enda som faktiskt var bra var Neo.... resten kändes ja vet inte.... DÅLIGT!!! jag fattar att typ Sibel kommer spelas på radio, trots att låten var usel rakt igenom, å hon låter som en skadesjuten katt..... precis som att hon Anna ellernått från Idol (även hon) kommer spelas flitigt på P3, å att man tillslut kommer känna igen låten å nynna med.... många av de tävlande kommer vara med i På skansen, å en massa andra utomhusscener,.... personligen så kommer jag inte frivilligt lyssna på en enda av dem.... å insåg mer å mer för varje låt varför jag för varje år har tappat intresset för tävlingen.... Det bästa igår var när Svante Thuresson, Ann Christin Bärnsten, Claes-Göran Hederström,  och Lill-babs sjöng sina gamla låtar. De va helt otroligt underbart å schlager på riktigt ! Melodier som sitter som en smäck, texter med en tanke bakom, och artister med utsrålning på riktigt !

Men trots att de allra flesta låtarna sög ordentligt så sög de ändå inte mest.... de som var kvällens absoluta bottennapp var Christin Meltzers "parodi" på Malena Ehrnman, och Dolph Lundgren på bögklubb....

Jag lär inte sitta klistrad framför TVn när finalen är.... å jag tror att jag nästa år kommer vara om möjligt ännu mindre intresserad av spektaklet.... om de nu inte råkar vara någon av mina favoriter med i tävlingen.... i år vet jag inte ens vilka som varit med..... än mindre vilka låtar som varit....  

Idag ska jag umgås med Carina, lite till =) får se vad vi hittar på... jag är pank, och hade nog inte pallat med att trängas bland alla idioter ändå....

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback