fullt hus i helgen

I helgen har de varit fullt hus här hemma.

Lördagen var bokad till inflyttnings lunch för min familj, vi passade även på att fira min morbror som fyllt år. Vi bjöd på ost och skinkpaj, tzatsiki, och sallad, som efterrätt fanns det bullar, kakor å lite smått å gott, ingen tårta, men de behövdes inte direkt.... jag fick massor med beröm för pajen =) å de e ju alltid kul, särskilt som de va första gången jag gjorde just den pajen själv.....

De va riktigt trevligt å ljudnivån va stundtals riktigt hög.... men runt 15 började folk dra sig hemåt, alla utom Anna, Astrid och min mamma, som hade fått stränga orders av tjejerna att inte åka samtidigt som alla andra... så vi begav oss till pulkabacken för att åka sopsäck..... eftersom ungarnas mamma hade glömt polkorna...

på hemvägen gick vi in på Hemköp å köpte chips å dipp å lite annat som behövdes till kvällen och morgonen....
Hemma satte vi på Surfs up, riktigt bra =) även om jag missade en hel del av filmen för att jag va i köket å lagade mat. Tacos stog på menyn efter beställning från Anna,.... så när maten va klar va även filmen slut. Mamma åkte hem till sig , å vi andra satte oss å åt. De va riktigt trevligt och vart en mysig kväll.

Tjejerna kom inte isäng förnst 21.30 när nästa film va klar,... egentligen tycker jag inte att de gör så mkt att de blev lite sent. Å båda två sov innan 22.... å vaknade först runt 06.30....
jag vaknade av tassande små fötter, å gick in å "väckte" tjejerna vid 07, då väckte vi Daniel å sen låg vi i soffan allihop å kollade på barnprogram till straxt innan 8 då vi började med frukosten.

De vart en mysig söndagsfrukost, å båda tjejerna åt ordentligt. sen satte vi på Narnia en stund, innan de började krypa i benen på tjejerna, då gick vi ut en sväng å åkte rutschkana, å vid halv 12 va de sen dax för lunch. Astrid åt blodpudding, precis som dagen innan, Daniel å Anna åt korv med bröd, jag åt korv å makaroner. Vi kollade vidare på Narnia, å jag plockade undan, å en stund innan 13 åkte vi iväg mot Sätra och Annas fotbollsträning.
Jag å Daniel stannade å kollade..... å sen åkte vi till Vårberg å fikade.

Väl hemma igen njöt vi av lugnet och att bara vara vi två.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback