en del kvar trots allt

Trots en dålig nattsömn, så har dagen varit helt okej.

Jag jobbade några timmar mitt på dagen, är ju sjukskriven 75% den här veckan. Visst kändes det stundtals i handleden, men inte mer än att det är uthärdligt, och de blev inte sämre under dagen =) Så de e bra. Om inget oförutsett händer så är jag tillbaka på 100% nästa vecka, om det blir samma uppgifter som innan återstår att se...

Har även varit duktig och vattnat blommorna åt mormor, och plockat in deras post. Blommorna kändes som att de knappt behövde vattnas, men så har det ju inte varit 35' varmt heller.

När jag kom hem blev de inte mkt stillasittande heller... jag fick ett ryck och ville passa på att få lite gjort nu när jag inte var mer död än levande. Så nu är skrivbordet isär skruvat och står nere i källaren. Röret som skulle målas i sovrummet är målat, så nu finns det plats för spjälsängen i sovrummet. Lite småpill är såklart kvar, men absolut inget som tar lång tid att fixa... Det ska upp en ny rullgardin, så att vi kan mörklägga totalt, det kan tänkas att det skulle sitta fint med en matta eller så där oxå...

För några dagar sedan röjde jag i hallen, och nu står skohyllan inne i klädkammaren, och plats för barnvagn finns under hatthyllan. Igår satte vi upp hyllor och spegel så nu är hallen nästintill klar, det ska till en byrå för att kunna förvara vantar, mössor å sånt, en matta att ställa vagnen på ska oxå införskaffas.

Vardagsrummet verkar också "lösa" sig, Thessan har en soffa som står oanvänd, och den skulle vi kunna ta och klä om antingen den, våran eller båda sofforna så att de matchar. Ett nytt soffbord står på inköpslistan, ett måste då de vi har är i glas, och skivan sitter inte fast.... vilket inte känns så bra med en liten bebis hemma.

Om vi tar Thessans soffa så kan vi flytta ut fotöljerna på balkongen,.. då har vi en mkt snyggare inredning där, och behöver bara köpa ett litet bord att ställa emellan.... sen vill ju jag ha upp gardiner även på balkongen, men det få vi ta vartefter....


Så vist har vi en del att göra hemma, men vi kommer hela tiden en bit på vägen,... och de sägs ju att man aldrig blir helt färdig med ett hem, å det är nog sant.  Men är man smart och försöker att planera vad som ska göras, så kan man komma undan med ganska små medel, och inte så stora summor.



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback