ta körkort...

Sitter och kikar lite på vad de kostar att ta körkort... inte är det billigt inte... men nödvändigt.... Som det är nu så är jag beroende av att Danne kan köra om de är nått större som ska inhandlas eller förflyttas... Jag har dessutom insett att det inte kommer bli lättare att ta körkortet efter sommaren... då kommer vi ha annat att ta hand om... Dessutom känns det som att jag kommer vara i lite behov av att kunna ta bilen när vi ska någonstans... om inte annat så för att Daniel ska kunna ta en öl om han vill.

jag har kollat på två skolor i Sumpan, där jag skulle kunna tänka mig att gå.

JPs trafikskola, suyndbyberg

Paket 20; 11 150 kr

·         20 körlektioner

·         inklusive teori

·         riskettan

·         halkbana

Handledarkurs vid privat övningskörning "pris per deltagare" 300 kr

Totalt : 11150+300+300= 11750kr

Sunsbybergstrafiskola, fd.Körlek, Sundbyberg

20 körlektioner                           7600:-

Teoripaket                               1500:- (10 tim lärarledd teorikurs,bokpaket,data & pärmövn)

Handledarutbildning                    290:-/deltagare

Handledarhäfte                         50:-

Risk 1 utbildning                       390:-

Totalt: 7600+1500+290+290+50+390= 10120kr

 

Frågan är nu vilken man ska välja,...och var jag ska hitta pengarna... för tid har jag., och viljan att ta kortet oxå.

Ska ta en liten diskusion med min mor och även Daniel, Daniel är ju den som kommer få köra med mig privat, mamma kanske kan tänkas bidra med lite pengar...

 

Helst vill jag ju ta kortet nu under sommaren. För sen kommer jag inte ha tid, och förmodligen inte ork heller.

 



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback