T/R Spånga, Stockholm, Sverige - Dalen, Telemark, Norge

Fy fan va jag e slut !!

De vart en otroligt lång vecka för mig... om man räknar med förra helgen... jobbade ju natt då, å som alla vet så är de inte helt lätt att ställa om dygn hit å dit.... sen vet väl alla som någon gång försökt sova på dagen hur svårt de är.....

för min del så har jag även haft en sambo som planerat in en del utan att medela mig,.... inte så att jag är arg på honom för de, å de har ju varit trevliga saker... men när jag jobbat natt så behöver jag sova....

I måndags och tisdags så hjälpte jag honom på jobbet, å de gick riktigt bra.... jag har lixom aldrig byggt en hiss... å Danne e väl inte den mest pedagogiska killen jag känner... men de gick bra tillslut =)
På onsdagen va jag tillbaka på mitt eget jobb, å har nu även stått i köket =) kändes som att de gick utan större problem... å i fredags morse så stog jag helt själv där.... å fick ut alla burgare inom tidsramen... de tar ju liiiite längre tid när vi precis öppnat, å ingenting finns färdigt

Direkt efter jobbet åkte jag till Spånga för att bli upplockad av Danne, å åka till Norge..... en nätt liten tripp på ca 77mil enkel resa.... Kan ju bara meddela att de inte är helt lätt att åka på serpentinvägar mitt i natten..... kändes inte helt bekvämt att helt plötsligt inte se var vägen tar vägen..... men de gick bra till slut, efter att både jag å Danne fått spel på GPS:en som inte va uppdaterad med nybyggda vägar.... att följa skyltar gick sjuukt mkt smidigare!

Vi kom fram till Dalen i Telemark, Norge straxt efter 03 trötta å stela efter att ha åkt typ konstant sedan Årjäng...

På lördagen va de dax för jobb, Hotellet där Tessan å Ranj har jobbat under sommaren hade säsongens sista tillställning, men inte nog med personal.... jag serverade, å Danne stog i disken... För att aldrig ha serverat så tycker jag (och de tyckte de andra oxå) att de gick riktigt bra, hade ju inte fått så mkt information innan heller om vad de va som gällde.... men de löste sig.... å vi åkte hem ett par 100Nkr rikare =)

Jag har kännt mig lite småhängig hela veckan, å i fredags så slog de till i halsen... jag hade nästan ingen röst alls då, men kände mig i övrigt rätt pigg, så jag åkte till jobbet, å körde mina 6timmar.... under resan till Norge så kom även hostan, å i lördags så är jag nästan säker på att jag hade feber,... men jobbade såklart ändå.... å i söndags så ville jag bara hem till våran säng å krypa ner å sova.... vilket jag gjort nu fram till straxt innan 13.... ligger fortfarande i sängen å har egentligen inga planer på att gå utanför lägenheten på hela dagen....

som tur är så ska jag inte jobba varken idag eller imorn... så jg har lite tid att kurera mig på...

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Carina

Hej gummman, hoppas du kryar på dig snart.



får ta och ses snart!

kramar

2009-10-27 @ 15:03:56
URL: http://calisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback