BarnvagnsIdioter!

Å jag blir galen på IDIOTER med barnvagnar !!!!!!!!

Om man är ute med barnvagn å kliver på bussen, så är det enklast att ta handtaget på först, eftersom du troligtvis vill fästa vagnen med de där gula banden...... Det är dessutom enklare för den (om någon gör det) som hjälper dig upp att ta tag då.
Tydeligen så är vissa (ganska många) så korkade att de tar upp vagnen med hadtaget sist. Vissa verkar göra det för att de tror att bebisen/ungen kommer bli skitskraj om de ser någon annan som tar i vagnen, jag vet inte om de tänker så, men det är lite den känslan jag fått, de kan helt enkelt inte släppa ungen med blicken ens för två sekunder å ta upp den på bussen.....
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag bett folk vända på vagnen för att jag ska kunna hjälpa dem upp.... Dessa mäniskor är ju mest bara korkade/slutkörda, eller nått sånt, å de e ju en sak.....

Sen har vi dem(oftast invandrare) som sitter i barnvagnsutrymmet å VÄGRAR flytta på sig om man kommer på med vagn, inte barnvagn såklart, utan en vagn som man släpar prylar med (typ den blå IKEA-kärran)

Sen finns de sånna som envisas med att ha barnvagn till sina ungar bara för att få åka gratis på bussen (oftast invandrare) ungarna kan vara närmare 7år, men i vangen ska de vara, å sen blir de sura om det är fullt på bussen, å ännu värre om det råkar vara så att det inte enbart är barnvagnar som står där, utan det är gamla med rullatorer och någon med "dramaten"-vagn

Det finns även dem som har sånna där pyttevagnar (sulkys) UTAN barn i ,men barnet är med å går själv.... Men vagnen kan man absolut inte fälla ihop för att någon som kliver på senare, med riktig vagn, ska få plats.
Jag vet själv när jag å Carina är ute å rör på oss, med Wilma i vagnen att det är så här. Jag blir riktigt irriterad och ber helt enkelt folk att antingen flytta på sig, fälla ihop vagnen eller vad de nu kan vara. Att jag får elaka kommentarer skiter jag högaktningsfullt i. Det handlar för mig om vanligt hyffs, att man försöker hjälpa andra, i den mån man kan, i detta fall genom att flytte på sig själv, eller sin barnvagn.

Jag vill med detta inlägg absolut inte slänga skit på alla med barnvagn, för många kan faktiskt hantera sina vagnar, och bete sig som mäniskor. Jag vill heller inte påstå att det enbart är invandrare som beter sig som ovan, men då jag faktiskt bor, är uppvuxen, och umgås med mina vänner (oftast), i förorten där det majoriteten av de boende är invandrare så är det klart att de kan vara missvisande. 

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Carina

Inte så konstigt att Daniel vägrar åka buss när det är så många som inte kan vanligt huffs. Är knappt så att jag som ofta är ute med barnvagn vill åka Buss längre då folk inte tar hänsyn till andra med barnvagn. Och låt mig inte ens börja med vissa idioter till busschaufförer!

2009-03-21 @ 19:30:48
URL: http://wimsmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback