0-0 och 1 benbrott

Lördagen:

Jag vaknade ganska sent, vilket nog va välbehövligt, har ju varit förkylda ett tag, både jag å A, så nattsömnen har störts av host och snörvel.....

Gjorde mig i ordning, käkade lunch å drog sen in mot stan... Skulle på fotboll på SKytteholm, AIK - Assyriska..... jag hade ingen direkt bra känsla inför dagen, dessvärre så slutade matchen 0-0 och ett benbrott
Våran målvakt Tomi Maanoja gick ut (helt rätt) å de vart ett ordentligt hopslag med en spelare i Assyriska (inget schyst) men ändå jääävligt surt. Hela publiken ställde sig upp å bröt ut i ett kollektivt NEJ!!!!! och alla såg mer eller mindre plågade ut, å gämförelser med Henke Larsson, brolin, å en massa andra hördes på läktaren. Och som om inte benbrotten vore nog, så svimmade AIK´s 3e tränare och läkare fick tillkallas även för detta.....

Jag blev kall inifrån, å kände bara att jag ville att matchen skull ta slut. Så fort en av våra killar låg ner så gick de kalla
kårar genom hela kroppen.
 



Efter matchen drog jag, Anna och Janet in till söder för att käka, stelfrusna och allmänt nere efter Maanojas öde...... Vi käkade på nått nyöppnat Stake house, med humana priser och god mat =) Men den där braiga stämningen som annars brukar infinna sig direkt när man kommer in i värmen och får mat i sig, ville lixom inte infinna sig.......

Sen drog vi mot Hökis, dom mot sin soffa, å jag hem till Dick å Virre, som precis flyttat dit =)  Hjälpte till att skruva ihop deras säng, å en byrå. Sen satt vi i soffan en svund å slappade, trevligt som alltid =)
Lägenheten va förövrigt fin =) lite liknande planlösning som min, men något mindre.  Så nu ser vi fram emot tjejmiddag även hos Virre =P

Jag drog mig hemmåt, å de tog bara 20min dörr-dörr =) Kalasbra !!! De är mindre tid än vad det tog från Bredäng, därifrån tar det minst 30min.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback