en bra helg

Den här helgen har varit riktigt bra ! Bortsett från vädret, och att jag på grund av de, och dålig ekonomi inte kunde gå på WTAI..... Hade sett fram emot WTAI, men när regnet öser ner, och min ekonomi är som den är så kändes det inte alls som att jag kunde gå..... Anledningen att vädret satta stop för mig, var att mina knän inte hade pallat med, och jag har precis fått jobb,.... så jag har lixom inte råd att bli varken sjuk, eller pajja knäna, mer än de redan är pajjade....

Istället för WTAI spenderade jag förmiddagen tillsammans med Danne, hans syrra Tessan och deras mamma. Tessan skulle flytta ut från Lappis, och Danne från Blackeberg, så vi hjälptes åt att flytta deras prylar dit de ska förvaras tills Tessan kommer tillbaka, och tills Danne hittat permanent boende. Just nu så bor han hos Calle N, och även om det är en bra lösning så är den inte hållbar i längden.... av många orsaker.....
Hur som helst, var det den enklaste flytten jag varit med om ! Tessan var galet organinserad, och hade redan innan vi kom med bilen, burit ner alla hennes flyttlådor,.... Så när vi kom va de bara att bära ner sängen, soffan och lite annat shit å hiva in i skåpet.... De hela gick på mindre än 30min, sen åkte vi direkt till deras mamma å lämpade av de som skulle dit, även här gick de fort,.... de enda mekket var soffan, å den gick rätt smidigt även den,.... de va bara lite halvjobbigt att få ett bra grepp så att man kunde bära den i trappen..... men de gick riktigt bra =) Därefter drog vi vidare till Danne (Blackeberg) för att "tömma" där..... Inte riktigt lika organiserat här, men de gick riktigt bra ändå.... vi fick med oss det mesta, på inte allt för lång tid.... sen gick färden vidare till Kälvesta, där deras pappa bor, för att lämna av sånt som ska förvaras där,..... mest Dannes prylar, av den enkla anledningen att han har mer prylar, och troligtvis kommer behöva flytta på de igen om en inte allt för lång framtid..... När vi va klara där så packade vi tillbaka de som han ska ha nu, medans han bor hos Calle.... å sen drog vi dit å flyttade in alla prylar i rummet......

Vi fick bilen 08:30 och var klara 11:30...... Sen va de dax å käka lunch.... Tessan och mamma åkte i en bil medans jag å Danne åkte i "våran" bil.....(deras mamma sa att ja med då åker vi i saaben, så tar ni eran bil),... de vart en pizzeria i typ sumpan, satt där å snackade å hade de riktigt trevligt =) Sen när mamma insåg att jag å Danne kännt varandra i 8år och att jag även känner Tessan sedan tidigare, såg man chocken, men oxå insikten om att jag å Danne inte va nån "fling", och att det även förklarade vårt sätt att vara mot och med varrandra.......

Sen åkte Tessan och mamma iväg för att göra sig iordning inför studentmottagningen som de skulle på senare under dagen.... Jag å Danne åkte hem till Sundby, för att få lite ordning bland alla hans prylar, och i rummet, så att de egentligen bara var att börja bo där på riktigt...... Straxt efter två kom de å hämtade oss.... mig släppte de av vid tuben, för att åka hem och ta mig en dusch, å slappa lite..... innan Danne hämtade upp mig för att hämta TV och lite annat som inte kunde flyttas i flyttbilen och ha en myskväll =)

På söndagen tog vi de bara lugnt,..... vi sov tills vi vaknade.... jag tydligen senare än honom.... =P Kollade klart på filmen som vi somnade ifrån.... snackade och bara umgicks =) Calle kom hem från en festival å va riktigt social, mer än vi hade trott han skulle vare,... och även han själv.....

Vid två va de dax att åka till mamma för att fira hennes födelsedag,.... de va inget stort kalas eller så, utan bara fika med närmaste familjen,... och jag.... =P så nu har jag träffat Dannes moster och mormor =) De va riktigt trevligt och de kändes som om iaf mostern viste vem jag var,... för tydligen så hade Lina (kusin som va med på fotboll) sagt något om mig,... för när jag pressenterade mig så sken moster upp å sa "jahaaa, de e du...."

haha jaja mer officiella kan man kanske inte rikgit bli..... Vi åkte därifrån straxt innan fem, för att åka till Sundby å hämta min dator, och väcka Calle, för att han skulle kunna ställa klockan.... =P
Sen skulle vi till Tessan på Lappis och hämta hennes TV, som nu är min TV...... eller som mamma sa " nu har ni en fin TV med bra bild hemma....." Så tydligen ser hon det mer som spel för galleriet att Danne bor hos Calle.... haha.....

Nu står TVn i mitt v-rum och väntar bara på att bli inkopplad =) men de får den vänta med tills jag får tillbaka min digitalbox...... Vi käkade middag (stinas kyckling, ris och sås) och drack lite vin innan vi gick å la oss..... kollade även lite på Hemnet.... om de fanns nått intressant......

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback