jobbiga dagar

Fy fan va jag är trött !!!!!!!

Kom hem igår kväll efter att ha spenderat 3dagar tillsammans med min mamma och min kusin i götegorg och Borås..... SHIT vilken resa....

Jag var trött redan innan vi tog tågen ner,... å jag vart ju inte piggare av resan kan jag säga.....

Jag slumrade på tåget ner.... men de gick inte att sova.... orkade inte läsa så värst mkt heller.... men jag läste iaf ut boken jag hade med mig....

Redan här insåg jag att de skulle bli en låååååång resa....

jag och min mamma går inte alltid så värst bra ihop.... av många anledningar.... men en av dem e väl att hon inte kan bestämma sig för om jag ska vara vuxen eller barn..... så ena stunden så ska jag ta ansvar, bara för att i nästa stund göra exakt som hon vill......*suck*

Vi började resan i Göteborg, och spenderade några timmar där,.... gick på Universeum, som förvisso va häftigt, men med en 8åring som har 0 tålamod och om möjligt ännu sämre tidsuppfattning, samt är ovan att göra sånt här (vistas ute bland folk) så blir de en lätt stressad och rörig tillställning....

Vi överlevde, å jag fick en del bra bilder.... sen vare dax för lunch,.... jag hade redan innan siktet inställt, och fick igenom det =) så lunchen intogs på Bryggeriet =) riktigt gott =) sen åkte vi Paddan, till Annas stora glädje... själv hade jag kunnat skippa den biten.... eller jag hade säkert gillat den i annat sällskap....men de e typ samma sak med hela resan.....

Efter Paddan vare dax att röra sig till Centralen igen, för att ta tåget till Borås.
Framme i Borås installerade vi oss på hotellet, Anna hade myror i Brallan,.... så de vart ju ingen direkt vila....dessutom så va klockan mkt för henne, å vi hade inte käkat middag....... Vi hittade en liten Kina restaurang, och gick in.... maten va helt okej, (är inte nått större fan av kinesmat för tillfället) men de va gott, å riktigt trevlig personal..... Därefter gick vi hem, och sen va lixom den dagen slut....

Dagen därpå stog Borås djurpark på agendan. Mamma hade inte kollat upp hur vi skulle ta oss dit, jag var supertrött, å humöret där efter.... Anna va som en studsboll.... Kanske inte den bästa starten på dagen.... men men vi tog oss igenom den.... utan större incidenter.... Regnet öste ner, men Anna va nöjd å glad ändå.... jag insåg att mitt val av kläder var klockrent =)

Vi käkade lunch inne på djurparken, å sen va vi nästan klara med alla djuren, å skulle bara röra oss ner mot in/ut-gången,.... då öppnade sig himlen på allvar å regnet stog som spön i backen.....

Vi gick till Knalleland och införskaffade stövlar åt Anna, å lite torra kläder, hon bytte om, fick i sig lite fika, å va återigen en ganska solig 8åring.... jag handlade såklart en del jag oxå.... mamma hittade som vanligt typ ingenting.....

När vi kände oss klara i Knalleland tog vi bussen till Hotellet, lämpade av alla påsar, sorterade lite bland kläderna, å sen gick vi ner på stan å shoppade lite till =) Vi käkade middag ¨på Jensens böff house, inte alls mitt favoritställe, men de låg bra till, å Anna började bli gnällig å behövde äta....

Sen var även den dagen till ändå, sånär som på AIK-Gais, som jag såg på Harrys =) utan mamma och Anna =) drack 2öl och snackade skit med en as trevlig Boråsare med hjärtat på rätta stället, svart-gult såklart =)
Drog direkt efter matchen, dagen därpå va de tidig uppstigning, och avfärd till Göteborg för att gå på Liseberg.....

Liseberg var katastof ! Elle Anna hade nog kul... men de va vansinnigt mkt folk, sjukt långa köer, å Flumride gick sönder 2 gånger..... (vi va där mellan 12 och 17) jag tröttnade på folk å ville bara därifrån, så vi tog oss till centralen, där fikade vi, bytte om, å köpte mat på Subbway, för att kunna äta på tåget.....

De bästa med hela resan var att komma hem!

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: älskade dotter

Jag förstår om du är trött! Jag tror jag aldrig hade klarat av den där resan. jag är förvånad att jag klarade av att gå till jobbet efter att varit ute med papsen efter matchen, och det var bara en dag!

2009-07-29 @ 16:48:45
URL: http://sokkerhumlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback