Öppet AIK-supportermöte

Har varit på supportermöte ikväll, med Anna och Camilla. Fick även skuts hem av Camilla, å kände ännu mer att jag måste ta körkort å köpa bil.

På mötet va de inte riktigt lika mkt folk som senast, men ändå va hela restaurang råsunda fylld. Nyförvärven pressenterades, Tjerna, Nisse och Obolo va där som "representanter" från den gamla truppen. Sportchef, och tränare pratade om målsättning och annat som rör den kommande säsongen, Andreas Ahlm pressenterades som assisterande tränare, å pratade om hur de var att komma tillbaka till AIK, och hur hans roll kommer se ut.

Mötet gav inga större nyheter, men de känns skönt att få info direkt från klubben, så slipper man alla idiotiska spekulationer från div. rosabilagor i kvällspressen. 

Jag trodde på Stahre som tränare innan, men nu tror jag på allvar att han kommer att fungera, särskilt som han verkar ha fått ihop ett bra team runt laget.
Nyförvärven känns spännande, Mutumba är tillbaka, nu är det upp till bevis, han värkar ha mognat under sin period i Finland, och känns nu mer vuxen, lite som Zlatan, som även han vuxit upp till en mer nyanserad kille människa. Kaxigheten är kvar, men inte lika framträdande.

Killen från Holland, via Finland, känns som ett bra tillskott. Han verkar ha humor och jag tror att han kommer klara trycket från fansen.

Jag ser fram emot försäsongen och Allsvenskan

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback