Vinden har vänt..

Är just nu hemma hos Daniel i Sundby, å gör absolut ingenting...riktigt skönt faktiskt =) Stackars älskling är iväg å jobbar.....=(

jaja Igår gick flyttlasset... inte hel problemfritt då A hade bokat bil innan han pratade med mig.... så istället för som jag tänkt mig, ha heeeela dagen på mig (oss) så skulle allt nu vara ute innan 11,..... kan väl lugnt påstå att de va den stressigaste flytten jag varit med om....

jag va ju sjuk i början av veckan, (å är väl egentligen inte helt frisk ännu,...) så de va ju inte de lättaste att packa alla prylar,.... jag hade tänkt mig att jag skulle vara klar med alla lådor redan på torsdagen... så att jag kunde fixa med allt som isärskruvande på fredagen....

så blev de INTE !

Jag va inte klar med alla lådor ens på lördagen....så ni kan ju tänka er att de va något kaotiskt.... Jag har fortfarande prylar kvar där,.... å som jag ska fixa med i veckan,.... A ville att jag skulle komma över idag å fixa de sista (inkl. städning) de sista är inte ett allternativ.... han städade inte ett dugg när han flyttade ut i början av sommaren....ska ringa honom ikväll tänkte jag.... antar att han jobbar imorn,... men de gör mig ingenting, jag vet vad som e mitt, så jag ser inga problem i att jag fixar mitt sista själv.....

måste fixa allt sånt imorn förmiddag,... så jag kan fixa med allt annat resten av dagen, säga upp avtal på div. ställen.... å greja med adressändringen.... måste ju skriva på å skicka in....

Kände redan när vi va å lämnade de första prylarna i Bredäng att de kommer bli jobbigt att bo där... å jag hade inte pallat att flytta hem på obestämd tid,.... nu vet jag att jag flyttar igen om 4 veckor =) de gör de mer uthärdligt.... tur att jag jobbar så pass mkt som jag gör nu i september, både lönemässigt, med oxå så att jag slipper hänga hemma i Bredäng....Ska  bli intressant att se om jag får sköta min egen mat å tvätt, eller om mormor fortfarande ojjar sig över att man ska akta spisen för att den e varm... eller bete sig som att jag aldrig använt en tvättmaskin i hela mitt liv.....

 Jag blev ju tillåmed arg när jag inte fick sköta min egen mat och tvätt sista året jag bodde hemma.... Återstår att se hur de blir nu,...Back to mum,grandma and grandpa...for a month...


Oavsett hur de blir så är detta början på något nytt =)

Va även över till Daniels farmor och farfar igår, (farmor fyllde år) blev bjudna på mat och dricka å hade riktigt trevligt =) Första gången jag träffade dem =) Snart bor vi ju rätt nära dem, så då kanske de blir oftare, de vet man aldrig.... Trevligt va de i alla fall =) å riktigt god mat =) å såklart kaffe å tårta, bulle å kaka =)




Tack älskling för att du va så bra igår =)
 
Älskar dig !!!


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback