en mycket skum resa,... my version

vi åkte med bussen ner till Norrköping, blandad buss med både BA och Smoking-folk
Precis innan vi ska åka kliver "gandi" på bussen, ett säkert tecken på att det inte kommer bli en problemfri resa. Han har , (förutom att vara en IDIOT som umgås med nazister, men är som det låter, indier,) en förkärlek till att tafsa på unga tjejer.....
Resan dit gick bra, men sen inne på arenan är det ett gäng idioter från Sol invictus som envisas med att hålla upp två-pins flaggor så att ingen bakom dem ser matchen alla ber dem att ta ner dem, men de vägrar,.. så jag kliver ner å tar ner flaggan, å ber dem att låta den vara nere så att alla kan se matchen....
killarna skäller ut mig och J som oxå har gått ner, å talar om att vi minsan inte har någon talan, "har aldrig sett dig på norra" J flippar ur hon oxå, å skäller tillbaka....
då kliver det ner en kille som stått bakom oss för att hjälpa till.....han slits ner å blir sparkad på.....vilket leder till ett tokbråk....polisen kommer in, plockar ut han som sparkas på, för citat från polisen" rädda han liv"
jag sliter iväg J, för hon hoppar på kryckor och de va rejält hetsigt men jag står kvar, å lyckas lugna en del av killarna, polisen backar efter att jag bett dem att göra det, för att de just då var dom som triggade igång ytterligare.
 sen drar vi från matchen till puben, för vi är så satans arga så vi vill inte vara kvar, de va pinsamt att vara gnagare....
när matchen är slut så tänker vi att vi snackar med den som är ansvarig på deras buss, om att han skulle kunna be dem att tänka på hur de beter sig,.... å att man faktiskt inte kan kräva att få stå med flaggor uppe på bortamatcher, det funkar på norra, där alla som står bakom flaggorna tillhör samma gäng, detta gör att killarna som haft flaggoran blir skitarga IGEN!!!!
Jag skickar in J på bussen, sen går vi andra in oxå, å åker iväg....skit arga, men med förhoppning om att vi nu får en lung resa hem.....
å de vart de....
 tills vi klev av i Gullmars, för då ha gandi gått för långt å tjejen har lackat TOTALT!!! hennes killpolare är förbannade, å de blir värsta livet vid bussarna....vakterna kommer, å plockar in gandi, i väntan på polisen
J hotas till livet av en av killarna, fattar egentligen inte varför...(men tydligen så är "hon med kryckorna en bråkmakerska", han va riktigt läskig.....på ett sånt där 19årigt vis, riktigt instabil.....
vi följer med som vittnen, å övriga vakter letar efter killen som hotade J, och även tjejen som blev tafsad på
de hittar tjejen, men hon vill först inte anmäla, men gör det tillslut jag och j anmäler oxå, för gandi har gjort samma sak mot oss, men för flera år sedan, så de slutade med att gandi fick åka polisbil till häktet (antar jag) som skäligen misstänkt för sexuellt ofredande


kan ju säga att jag va liiiiiiite uppe i varv när jag kom hem

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback