de där med matlagning, ensam

Jag har "levt ensam" under helgen, A fick låna någons lägenhet å drog iväg =) Han drog i onsdagskväll om jag inte minns fel..... Igår kom han hem igen.

Jag har dessvärre haft en otroligt häktisk helg, å inte varit hemma så mkt som jag skulle ha velat.... men de har varit skönt =) Å jag tror att A har tyckt de oxå....

Jag har insett att jag faktiskt, till skillnad från många andra, gillar att laga och äta mat själv. På de viset behöver jag inte ta hänsyn till vad andra gillar eller inte, jag kan utgå helt från vad jag vill ha, och äta i min takt, samtidigt som jag glor på något på TV =)
Jag älskar iofs att laga mat både till och tillsammans med andra,.... men jag har alltså inga problem att göra det själv. Jag tror att de kan vara för att jag är ensambarn, men trots det sällan var ensam hemma när jag var liten,..... Så numera njuter jag av att få vara själv, =) Älskar såklart att umgås med folk, men jag har inga problem att bara vara hemma å göra ingenting helt själv, eller sysselsätta mig själv heller..... en av fördelarna med att vara ensambarn är att  jag lärt mig "leka" själv.

Men tillbaka till maten.....
Innan jag flyttade hemifrån lagade jag sällan mat, tänk om de inte blev bra...... Men nu är det ingen annan som lagar mat åt mig, å vill jag äta nått "nytt" så måste jag fixa det själv.  Jag kan faktiskt säga att jag är bra på att laga mat, utan att skämmas. Jag är absolut ingen blivande stjärnkock, å har inga drömmar om en egen restaurang, för mig räcker det med att laga mat åt mig och dem jag bryr mig om. Då vet jag att jag får ärliga åsikter om hur maten smakar =)

Nu ska jag laga mig lite pasta och fisksås =) gjorde de igår, å de blev riktigt bra.
Jag kör inte efter nått recept, utan efter eget huvud.

men något åt de här hållet är det:

  • sätt på pastan (inte snabbmackaroner)
  • skär fisken i lagom stora bitar (jag har använt lax eller pangius)
  • stek fisken i olja, salta och peppra (vitpeppar)
  • lägg i nån form av skaldjurskött (krabbsticks eller hummer)
  • häll i nästan en burk lätt creme fraiche i stekpannan
  • ha in en klick tomatpuré och sambal oelek
  • krydda såsen med vitlök, satl, vitpeppar, cayennepeppar och chilipulver
  •  ha i en aning honung (flytande)
  • låt såsen puttra medans pastan kokar klart
  • servera och njut =)


  •  

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback