"nya" möbler i köket

nu är jag nästan klar med stolarna, bara ett lager till på benen på en av dem =) sen är de klara. Så skönt ! De e lite som att få nya möbler, fast de kostar ingenting =) färgen hade vi ju hemma sen länge,.. så de handlar ju mest om att använda upp den =P så att man inte slänger bort bra färg..... har röd färg kvar oxå, men den vet jag inte riktigt vad jag ska göra med..... men men nått kommer jag säkert på så småning om.... haha brukar göra de =P

Nu ska jag kolla klart på sommarkrysset, sen ska jag måla sista lagret, å sen ska stolarna ut i köket igen,... bordet får jag ta tag i imorn, sen har vi fina vita möbler i köket, både stolar, bord och pall matchar varrandra, SÅ BRA!!!  A har velat köpa nya möbler till köket, men jag tycker de verkar dumt, vi har bra möbler, men färgen har varit tråkig, det är bra kvallité oxå, och jag ÄLSKAR formen på stolarna, nu när de är vita så är de dessutom ännu finare. Så bara genom att måla om dem, för vi har varit ense om att de bör vara vita/ljusa möbler till köket, så har vi sparat massor med pengar,

Jag kollade på IKEA vad stolar i samma form skulle kosta, finns inga exakt likadana, men den här e väldigt lik, å den kostar 345:-/st

Vi fick våra av min gammelfaster, så vi har alltså inte pröjsat nått för dem!  4 x 345 = 1380:-
Förmodligen så skulle vi inte köpa likadana stolar som vi har nu, men ni fattar grejen,.... jag tror för övrigt att våra stolar är mer värda än 345:- och vårat bord är underbart ! Å vi skulle ju behöva köpa nytt bord oxå,.. å sånna e ju inte billiga....

Älskar våra möbler, men de har verkligen inte sett snygga ut,... jag gillar trä, men nån måtta får de va.... alla mina möbler jag hade som liten va i trä, ni vet Ivar-nokhyllan på IKEA,... inte så snyggt,....

Nu har vi iaf snygga stolar i köket, bordet tar jag som sagt tag i imorn, sen är de bara köpa nya dynor å lite sånt så kommer köket vara kalas,... eller nästan iaf,.. jag vill ha en annan färg på luckorna, men de verkar jobbigt....  lite i taget verkar bäst =P

Ikväll ska jag kolla på Beck, vet inte om jag får sällskap, men jag tror inte de,... A lär vara ute ikväll, å så länge han inte kommer hem å spyr å har sig, så gör de mig ingenting..... börjar vänja mig vid att underhålla mig själv,... å jag tycker  faktiskt att de e rätt skönt......

Bad ? Yupp, men så ere !

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback