ännu en helg

Så va de helg igen,... konstigt, för jag har ju inte ens riktigt landat efter förra helgen....

men men nu är de helg, å de känns faktiskt ganska skönt,...
Trots att jag inte gör så mkt på dagarna så är helgen ändå skön, den är ett andningshål. På helgen så kan man inte göra så mkt åt sin ekonomi, för alla andra är lediga.....

min ekonimi är usel, men samtidigt så känner jag att jag har koll på den. Jag går visserligen back varje månad, men inte så pass att jag inte kommer ikapp så fort jag får en inkomst. Å de känns faktiskt rätt skönt.  Jag är inte i närheten av dem som är med i lyxfällan. Jag lever inte med huvet i sanden å tar massa lån för att lösa lånen, jag har inga kreditkort, vilket är ett aktivt val jag gjort. Jag skulle säkert kunna fixat de när jag hade jobb, (innan jag började plugga) men jag ville inte ha de. Jag vill ha en stabil inkomst innan jag använder mig av kreditkort, och då ska kreditkorten vara en absolut sista utväg, och användas för viktiga saker, och jag ska kunna betala tillbaka nästa månad.

Förra helgen brände jag massvis med pengar på bokmässan, pengar som jag säkert inte borde ha bränt, men nu har jag böcker fram till bokrean =P
Måste nog be mamma om lite cash för några räkningar nästa vecka. På måndag ska jag ut å söka jobb. Jag har några ställen som jag tänker fråga på, ställen som jag kan tänka mig att jobba på en längre period. Jag vill ha ett jobb som gör att jag får lite stabilitet, jag måste ha ett sånt jobb.

I helgen kan de tänkas att vi åker ut till Vätö, A´s familj har landställe där, de är verkligen så fint, men jag vet inte om jag kanske hellre är hemma med bara mig själv, förra helgen spenderades ju med min mamma, C och lilla W. Å jag vet inte om jag orkar med en helg med A´s pappa,..... känner att de skulle vara skönt att bara vara lite själv, bokmässan innebär ju folk dygnet runt...... men men får se hur de blir..... A sover fortfarande, å lär sova till 11 minst.

Jag försöker få en normal dygnsrytm, så klockan ringer nu 9:30, inte så tidigt, men ändå..... någonstans måste man börja, å jag tänker inte börja ställa klockan på typ 7 bara för att få en bra dygnsrytm.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback