Julefrid ?

Alla pratar om någon Julefrid eller nått i den stilen..... jag känner ingen frid alls,... å är inte alls nyfiken på vad som gömmer sig i paketen från familjen,..... jag har lixom tappat lusten för julfirande HELT !
Att önska sig saker från min familj är som att be guldfiskar rabbla multiplikationstabellen..... jag kan önska hur mkt jag vill,... men det är den ena ursäkten efter den andra..... antingen är det för dyrt.... (för jag kan ju inte få bara ett paket, då blir de ju inge kul)  eller så är det för att de inte vill bidra till att jag går på fotboll (för vad ska de vara bra för). MAO jag får sällan något jag vill ha. Mormor lyckas om mamma är väldigt involverad, eller jag är med när det inhandlas. Min moster är hopplös, hon har missat de där med julklappar, det är inte den som GER som ska tycka om de, det är den som FÅR som ska tycka om de.

Alla stressar å man ska vara så glad och alla har så skyhöga förväntningar på att allt ska var så fint å mysigt, å alla ska vara glada, snälla och ingen ska bråka. Jag är nog aldeles för logiskt lagt för att ens komma på tanken på att julfirandet någonsin kommer medföra den där berömda julefriden.  Fakta är att alla är superstressade, på jobben ska de göras bokslut, man ska köpa julklappar, för de har man ju glömt bort, de ska köpas mat, å de ska bakas å fixas å bytas gardiner å pyntas å gå på luciafirande, och julfester å julbord, samtidigt som man ska hinna med allt som man alltid måste göra, typ äta diska, tvätta, städa undan.

Jag är skittråkig jag vet !

Men min julglädje har lyst med sin frånvaro sedan jag var 16 (första julen som min mosters man vad med oss och firade).

Jag tvivlar på att jag kommer få den åter..... Jag tycker synd om alla som tvingas vara ensamma på julen.  För mig är den bästa tiden på julen, precis när jag kommit hem från moster och är ensam. Då infinner sig friden. för då vet jag att det är slut för iår. Visserligen fyller min moster å 27 december, men det är inte i närheten lika stressat. Nyår har jag tröttnat lite på oxå, jag gillar inte smällare, fyrverkerier är fina, men då ska de vara på 12 slaget, när hela himlen lyser av sprakande färger i olika former. Förra året var vi med Bettan å Magnus i Täby, å de va riktigt trevligt =)  Däremot vet jag inte om jag vill umgås med någon som par iår,... vi har lixom inte kul tillsammans just nu, eller vi har kul när det bara är vi två, men när vi umgås med andra så händer nått.... vad vet jag inte riktigt, men så är det. 

Nu ska jag få lite ordning hemma,... eller jag ska fixa de ikväll.... de måste diskas, å tvätten ska sorteras,....

Men mest ska jag njuta av att vara ensam =)

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback