nu har jag det !

Nu vet jag varför jag inte är någon stor filmfantast ! De tar slut för fort !

Jag har suttit i 3 dagar å kollat på Mordkommisionen, den danska kriminalserien ni vet... ? Den är bara SÅ BRA!!!! 

Det som är så bra med serier är att man "lär känna" personerna. Då har man flera timmar på sig att få reda på hur de fungerar, vad de är för slags människor, vad de tänker, hur de känner å allt sånt där.... personerna blir lixom 3dimentionenlla =)

Med filmer så hinner man inte skapa en rellation till personerna, man hinner inte få en bild av vad som egentligen rör sig i huvet på dem.....

Konstigt ? Absolut ! men sådan är jag ! Jag gillar människor, inte figurer.

Framförallt så har jag en förkärlek till Skandinaviska och brittiska serier, särskilt kriminalserier.

Jag är helt såld på Beck, Wallander, Winter, Van Vetereen, Morden i Midsommer, Mordkommisionen, Anna Pihl, å allt va de heter, JAG ÄLSKAR DEM!!!

Visserligen så är jag såld på Gilmore gilrs, One Tree Hill oxå, men de är licom inte samma sak.....

Senska klassiker älskar jag såklart ! Men där är igenkänningsfaktorn ganska avgörande. Jag känner igen många av platserna, karraktärerna påminner ofta om någon man känner. Å de e ju viktigt !

Nu ska jag forsätta kolla på Mordkommisionen =) är inne på 3e skivan nu, å jag började kolla i fredags =P

Ha en trevlig kväll allihopa !

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback