epilepsi är en läskig sjukdom

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1283939/forsvann-i-vattnet

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1283940/de-star-dar-en-lang-stund-utan-att-saga-nagonting

I sommras fick två unga killar sätta livet till, för att sammhället inte har tagit sitt ansvar. En av dem gick jag i samma klass som genom hela grundskolan.

Jag fattar att de är skitläskigt när någon i närheten får ett epileptiskt anfall, att skolungar inte gör något är en sak. men att lärarna står som fån, det är oförlåtligt !

Jag minns fortfarande många av Josues anfall, de va asläskigt ! å jag kan inte säga att han va en av de människor som jag älskade, han va jobbig å efterhängsen, men samtidigt så kunde man lixom inte låta bli att tycka  om honom på nått sätt. När han fick sitt första anfall i skolan gick vi på lågstadiet, då va de inte alls så läskigt, han försvan lixom in i en egen värld, men han trillade inte ihop på golvet,.... de kom senare.

Jag minns när han krampade i skolan å folk stog å glodde som om han va nått djur på Zoo, de va hemskt, jag gjorde så gott jag kunde, å försökte hålla i honom så att han inte skulle slå huvet i stengolvet, medans jag sa till om att någon måste hämta en lärare !

Så såg de oftast ut när han fick ett anfall, å de konstiga är att folk inte verkade lära sig vart efter,... de va samma visa varje gång.....

Jag hade ingen aning om vad epilepsi var innan Jusue fick sina anfall i skolan, jag vet egentligen inte så mkt nu heller, men jag backar inte för en utmaning, jag kan inte stå brevid å titta på när någon gör sig illa.

Skolan måste ta tag i sånt här !


Jag hoppas att Josue har de bättre där han e nu, å jag hoppas att de någonstans mitt i allt detta kan komma något gott ! Epilepsi måste ses som en alvarlig sjukdom, och man måste ta tag i å fatta de besluten som krävs. Epilspsi är inte en sjukdom som ser likadan ut hos alla, och man måste därför se från fall till fall.

Läs mer om sjukdommen här


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback